Verkkokaupan yleiset käyttö- ja toimitusehdot

Picaset Oy (0469670-3), Helsinki (Suomi)
Päivitetty 8.10.2020

1. Yleistä

Picaset Oy (y-tunnus 0469670-3, jäljempänä Picaset) myy verkkokaupastaan tuotteita yrityksille sekä täysi- ikäisille yksityishenkilöille. Toimitamme verkkokaupan kautta tuotteita vain Suomen rajojen sisäpuolelle. Verkkokaupasta voi tilata tuotteita rekisteröitymällä tai ilman rekisteröitymistä.

Mikäli asiakas luo verkkokauppaan asiakastilin eli rekisteröityy käyttäjäksi, on hän vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta.

Tekemällä tilauksen verkkokaupassamme asiakas hyväksyy voimassa olevat käyttö- ja toimitusehtomme (tämä dokumentti), maksuehtomme sekä tietosuojakäytäntömme. Samalla asiakas hyväksyy, että asiakkaalle voidaan tarvittaessa lähettää sähköpostia, tekstiviestejä tai soittaa tilaukseen liittyvissä asioissa.

Kehitämme palvelujamme jatkuvasti ja pidätämme itsellämme kaikki oikeudet muuttaa verkkokauppamme ehtoja ja muuta sisältöä, kuten valittavia tuotteita, valittavia maksu- ja toimitustapoja sekä tuotteidemme hinnoittelua (mukaan lukien posti- ja toimituskulut sekä laskutuskulut). Muutettuja ehtoja sovelletaan tilauksiin, jotka on tehty ehtojemme päivityksen voimaantulopäivänä tai sen jälkeen.

Kaikki verkkokaupan sisältö ja siellä olevat tuotekuvat ovat Picasetin omaisuutta, eikä niitä ole lupa käyttää tai kopioida. Verkkokaupan kuvapankissa olevia kuvia saa käyttää vain kyseisessä tilauksessa.

2. Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupastamme osoitteesta: https://verkkokauppa.picaset.fi/fi

Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen ja käyttämiensä maksuvälineiden luvallinen haltija tai hänellä tulee olla edustamansa yrityksen valtuudet suorittaa tilaus.

Tilatakseen verkkokaupasta tuotteita, asiakkaan tulee antaa seuraavat tiedot tilauksen yhteydessä: nimi, osoite, sähköpostiosoite ja maksutiedot (paitsi jos maksu tapahtuu noudon yhteydessä). Jos asiakas haluaa tuotteille toimituksen, asiakkaan on ilmoitettava myös toimitusosoite ja puhelinnumero. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostiviestillä, jossa ilmoitetaan tilausnumero, tilatut tuotteet, tilauksen hinta, toimituskulut sekä annetut toimitus- ja laskutustiedot. Tämän vuoksi tilaus edellyttää aina sähköpostiosoitteen antamista. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, picaset@picaset.fi tai puh. 09 684 1066 (arkisin klo 8-16), mikäli et saa tilausvahvistusta lyhyen ajan kuluessa tilauksesi tekemisestä.

Tilaus katsotaan voimassa olevaksi, kun tilausvahvistus on lähetetty. Asiakkaan tulee tarkistaa tilausvahvistuksen oikeellisuus välittömästi, sillä tuotteet toimitetaan tilausvahvistuksen mukaisesti. Asiakas vastaa tilausvahvistuksen mahdollisesta ohjautumisesta asiakkaan roskapostikansioon.

Picaset pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta mm. seuraavista syistä:

  • asiakkaalla on edellisiä tilauksia maksamatta ja/tai olemme joutuneet lähettämään asiakkaalle toistuvasti maksuhuomautuksia
  • asiakas on väärinkäyttänyt verkkokauppamme tilausjärjestelmää
  • epäilemme asiakkaan olevan vilpillinen
  • asiakas on toimittanut sopimatonta aineistoa painoon (ks. luku Aineisto)

3. Kuluttaja vai yritysasiakas – asiakkuuden muodostuminen

Kun verkkokaupan käyttäjä rekisteröityy kaupan käyttäjäksi tai tilaa tuotteita verkkokaupasta, on hänen ja Picasetin välille muodostunut asiakassuhde. Verkkokauppamme palvelee sekä kuluttaja- että yritysasiakkaita. Mikä käyttäjä rekisteröityessään tai tilatessaan tuotteita täyttää laskutustietoihin yrityksen tiedot, tulkitaan käyttäjä yritysasiakkaaksi. Mikäli käyttäjä ei ilmoita yrityksen tietoja, tulkitsemme käyttäjän kuluttaja-asiakkaaksi.

4. Aineisto

Asiakas vastaa toimittamansa aineiston lainmukaisuudesta. Tilaajalla tulee olla oikeus lähettämäänsä aineistoon. Tilaaja sitoutuu, ettei toimitettu aineisto ole lain, moraalin tai hyvän tavan vastaista, eikä se loukkaa kolmansien osapuolten oikeuksia (esim. tekijänoikeus, tavaramerkit ja yksityisuudensuoja).

Asiakas vastaa toimittamansa aineiston oikeellisuudesta ja kaikesta sen sisällöstä.

Picaset ei vastaa asiakkaan lähettämän aineiston mahdollisista virheistä, kuten esimerkiksi:

  • kuvien resoluutio ei ole riittävä
  • tiedoston laatu ei ole riittävä
  • aineistossa on asiakkaan tekemiä kirjoitusvirheitä
  • aineisto ei sovellu tilattuun tuotteeseen

Asiakas sitoutuu tutustumaan aineisto-ohjeisiimme ennen tilausta.

Jos asiakas ei pysty toimittamaan tilauksen yhteydessä painovalmista pdf-tiedostoa, pyydämme tilaamaan tuotteet sähköpostitse picaset@picaset.fi, jolloin asiakkaan kanssa on mahdollista sopia muunlaisesta aineistosta. Mahdollinen aineistojen korjaus tai muokkaus veloitetaan asiakkaalta erikseen sovittavan hinnan mukaisesti.

5. Hinnat ja maksutavat

Tuotteesta kulloinkin veloitettava hinta on tilaushetkellä voimassa oleva hinta, joka näkyy tilauksen koontitiedoissa ennen maksusuoritusta sekä tilausvahvistuksessa. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. Verkkokaupassa ja tilausvahvistuksessa näkyy lisäksi myös verottomat hinnat sekä arvonlisäveron osuus kokonaishinnasta.

Huom! Kaikki verkkokaupan tuotteiden hinnat ovat voimassa vain asiakkaan toimittamille painovalmiille pdf-tiedostoille. Ks. edellinen luku.

Picaset voi halutessaan muuttaa verkkokaupan hintoja ilman eri ilmoitusta. Muutettuja hintoja sovelletaan hintojen muutoksen jälkeen tehtyihin tilauksiin.

Mikäli hinta on kirjoitusvirheen tai muun vastaavan virheen vuoksi ilmoitettu verkkokaupassamme ilmeisen virheellisesti, ei virheellinen hinta sido yritystämme. Olemme siinä tapauksessa yhteydessä tilaajaan.

Ostoskorissa maksuvaihtoehtoja on kolme:
1) Verkkomaksu - Checkout (sisältää useita eri maksuvaihtoehtoja, sopii kaikille asiakkaillemme)
2) Lasku – sopimusasiakkaat (vain nykyisille yritysasiakkaillemme)
3) Maksu noudettaessa (kortti tai käteinen, sopii kaikille asiakkaillemme)

Asiakas sitoutuu tutustumaan maksuehtoihimme ennen tilausta.

6. Toimitusaika

Toimitusaika tarkoittaa painotuotteiden kohdalla niiden arvioitua valmistumisaikaa arkityöpäivinä laskettuna. Lisäksi tulee mahdollinen kuljetusaika asiakkaan valitseman toimitustavan mukaan.

Yleisimmät toimitusaikamme ovat 2 – 5 arkityöpäivää tilausvahvistuksen toimittamisesta. Toimitusaika riippuu mm. tuotteen työvaiheiden määrästä. Jokaisen tuotteen kohdalla on ilmoitettu tuotteen arvioitu toimitusaika.

Picaset ei vastaa toimituksien viivästymisistä, jotka johtuvat kolmansien osapuolten (esim. kuljetus) viivästyksistä tai jos viivästykset johtuvat ylivoimaisista esteistä, jotka ovat Picasetista riippumattomia (esim. viranomaismääräykset, lakko, sulku tai muut ennalta arvaamattomat tapahtumat). Picaset ei myöskään vastaa viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

7. Toimitustapa

Ostoskorissa on valittavana viisi toimitustapaa:

  • Nouto (nouto veloituksetta toimipisteestämme arkisin klo 8 – 16)
  • Kuljetus pk-seudulla (lähettikuljetus arkisin klo 10 – 16, Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen)
  • Posti Express -paketti (postitus yrityksille)
  • Posti Postipaketti tai Pikkupaketti (Nouto Postin noutopisteestä tai Pikkupaketti, joka jaetaan postiluukusta. Käytämme Pikkupakettia, jos tilauksen koko sen sallii.)
  • Posti Kotipaketti (postitus kuluttajille, jaetaan kotiosoitteisiin sovittuna aikana)

Tuotteet toimitetaan tilauksen yhteydessä ilmoitettuun toimitusosoitteeseen (pois lukien nouto). Tilaaja on vastuussa ilmoittamastaan toimitusosoitteesta, sekä siitä, että toimitus on mahdollinen kyseiseen osoitteeseen. Toimitusta yritetään yhden kerran. Mikäli vastaanottaja ei ole paikalla vastaanottamassa lähetystä, riippuu jatkotoimenpiteet valitusta toimitustavasta.

Posti: Jos tuotteet on tilattu postitse ja toimitusyritys epäonnistuu, jätetään asiakkaalle saapumisilmoitus ja lähetys toimitetaan Postin ilmoittamaan noutopisteeseen, josta se on noudettavissa Postin ilmoittaman säilytysajan kuluessa. Jos lähetystä ei noudeta postista, se palautuu lähettäjälle. Uuden postituksen kulut veloitetaan asiakkaalta.

Lähettikuljetus: Jos tuotteet on tilattu kuljetuksella, eikä lähettimme pysty toimittamaan lähetystä perille saakka, lähetti ottaa lähetyksen mukaansa ja toimittaa sen varastolle. On tärkeää, että asiakas ilmoittaa tilauksen yhteydessä vastaanottajan puhelinnumeron sekä mahdolliset lisätiedot kuljetukseen liittyen (esim. kerros tai sisäpihan ovi), jotta lähetti löytää perille. Uuden kuljetuksen kulut veloitetaan asiakkaalta.

8. Peruuttamisoikeus ja tuotteiden palauttaminen

Painotuotteet ja niihin rinnastettavat yksilöidyt tuotteet valmistetaan yksilöllisesti asiakkaan tilauksen/aineiston pohjalta, joten tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Näin ollen kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden peruuttamisoikeus ei koske verkkokauppamme tuotteita.

9. Tuotteiden virheet ja korvausvelvollisuus

Asiakkaan tulee tarkastaa toimitetut tuotteet viipymättä vastaanotettuaan lähetyksen. Mikäli toimitettu tuote on virheellinen tai siitä puuttuu sovittu ominaisuus, Picasetilla on oikeus korvata tuote uudella toimituksella tai korjata toimitettujen tuotteiden virhe. Picaset on vastuussa omista virheistään.

Picaset ei ole vastuussa virheistä, jotka johtuvat asiakkaan toimittamasta virheellisestä aineistosta (ks. kohta 4. Aineisto) tai asiakkaan tilauksessa antaman virheellisen tiedon aiheuttamasta virheestä (esim. väärä toimitusosoite tai väärä materiaalivalinta).

Picaset ei missään tilanteessa vastaa virheellisen tuotteen aiheuttamista välillisistä tai epäsuorista kustannuksista, vaan korvausvelvollisuus rajoittuu yrityksen toimittaman tuotteen arvoon. Picaset ei myöskään vastaa tuotteiden virheellisen säilytyksen tai asennuksen aiheuttamista virheistä.

Kuluttaja-asiakkaat

Kuluttajalla on aina virhetilanteessa kuluttajansuojalain antamat oikeudet saada hyvitystä tuotteen virheestä. Mikäli kuluttaja-asiakas huomaa toimitetuissa tuotteissa virheen tai toimituksesta puuttuvan tilattuja tuotteita, kuluttaja-asiakkaan tulee ilmoittaa tästä asiakaspalveluumme viipymättä tai viimeistään 14 (neljäntoista) päivän kuluessa joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Asiakaspalvelu: picaset@picaset.fi tai puh. 09 684 1066 (avoinna arkisin klo 8 – 16).

Mikäli tuotteessa todetaan olleen virhe, Picaset pääsääntöisesti toimittaa tilalle virheettömän tuotteen tai korjaa toimitetuissa tuotteissa olleet virheet omalla kustannuksellaan. Jos tämä ei ole mahdollista, neuvotellaan tuotteen virhettä vastaavan hinnan hyvityksestä asiakkaalle.

Picaset saattaa pyytää kuluttaja-asiakasta palauttamaan virheelliset tuotteet ja vastaa tällöin palautuksen kustannuksista.

Maksun osittainen hyvitys tai koko maksun palautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle.

Mahdolliset erimielisyydet pyritään aina sopimaan yhdessä asiakkaan kanssa. Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi, kuluttaja-asiakas voi viedä asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Yritysasiakkaat

Toimitetuissa tuotteissa havaitut virheet tai puutteet tulee kirjallisesti reklamoida viipymättä tai viimeistään 10 (kymmenen) päivän kuluessa Picasetille. Kirjallinen reklamaatio tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen picaset@picaset.fi. Mikäli tuotteessa todetaan olleen virhe, Picaset pääsääntöisesti toimittaa tilalle virheettömän tuotteen tai korjaa toimitetuissa tuotteissa olleet virheet. Jos tämä ei ole mahdollista, neuvotellaan tuotteen virhettä vastaavan hinnan hyvityksestä asiakkaalle. Kokonaan uusien tuotteiden toimitus edellyttää, että yritysasiakas palauttaa virheelliset tuotteet tai hävittää ne Picasetin ohjeiden mukaisesti.Picaset noudattaa erimielisyyksien ratkaisussa Suomen lakia.

10. Vaaranvastuun siirtyminen

Mikäli asiakas on elinkeinonharjoittaja tai yritys, vastuu tavaran vahingoittumisesta tai häviämisestä siirtyy asiakkaalle, kun tuotteet on luovutettu kuljetusta tai lähetystä suorittavalle taholle tai kun tuotteet on luovutettu asiakkaalle tai jätetty asiakkaan osoittamaan paikkaan.

11. Vapaakappaleet

Picaset toimittaa Kansalliskirjastoon vapaakappalelain edellyttämät arkistokappaleet asiakkaan kustannuksella. Lisätietoa vapaakappaleiden luovutusvelvollisuudesta: www.kansalliskirjasto.fi/fi/vapaakappaletoimisto

12. Henkilötietojen käsittely

Asiakas hyväksyy, että https://verkkokauppa.picaset.fi/fi -sivusto kerää ja käsittelee asiakkaan henkilötietoja voimassa olevaa lakia noudattaen. Picaset käsittelee kaikki asiakastiedot ehdottoman luottamuksellisesti. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä tietosuojaselosteestamme.

Kiitos!

Kiitämme, että olette lukeneet nämä toimitusehtomme ja toivomme, että ne osaltaan auttavat lisäämään luottamusta ja hyvää yhteistyötä välillämme. Kiitämme mahdollisesta tilauksestanne.

Jos teillä on kysyttävää tai huomautettavaa verkkokauppamme sisällöstä tai teillä on kysyttävää tuotteistamme tai palveluistamme, olettehan meihin yhteydessä.

Picaset Oy
Höyläämötie 18 A (4. krs)
00380 Helsinki
Puh. 09 684 1066
picaset@picaset.fi